Hoe werken zoekmachines?
Zoekmachines hebben twee belangrijke functies: kruipen en het opbouwen van een index, en het verstrekken van gebruikers van de zoekmachine met een ranglijst van de websites die ze hebben bepaald zijn de meest relevante.
Doorzoeken en indexeren
Stel je voor het World Wide Web als een netwerk van stops in een grote stad metro-systeem.
Elke halte is een uniek document (meestal een webpagina, maar soms een PDF, JPG, of een ander bestand). De zoekmachines hebben behoefte aan een manier om te “kruipen” de hele stad en vind alle haltes langs de weg, zodat ze gebruik maken van de best beschikbare weg-koppelingen.
Doorzoeken en indexeren
Doorzoeken en indexeren van de miljarden documenten, pagina’s, bestanden, nieuws, video’s en media op het World Wide Web.
Het verstrekken van Antwoorden
Het verstrekken van antwoorden op zoekopdrachten van gebruikers, het vaakst door de lijsten van de desbetreffende pagina’s die ze hebben opgehaald en gerangschikt voor relevantie.
De koppeling structuur van de baan dient voor alle pagina’s samen te binden.
Links staan de zoekmachines ‘geautomatiseerde robots, genaamd “crawlers” of “spiders,” om de vele miljarden onderling verbonden documenten op het web te bereiken.
Zodra de motoren deze pagina’s te vinden, zij het ontcijferen van de code van hen en op te slaan geselecteerde stukken in enorme databases, om later te worden opgeroepen als dat nodig is voor een zoekopdracht. Om de monumentale taak van het bedrijf miljarden pagina’s die kunnen worden benaderd in een fractie van een seconde te bereiken, hebben de zoekmachine bedrijven gebouwd datacenters over de hele wereld.
Deze monsterlijke opslagfaciliteiten houden duizenden machines verwerken van grote hoeveelheden gegevens zeer snel. Wanneer een persoon een zoekopdracht uitvoert op een van de grote zoekmachines, eisen ze de resultaten onmiddellijk; zelfs een één- of twee-seconden vertraging kan onvrede veroorzaken, zodat de motoren hard werken om antwoorden te geven zo snel mogelijk.
Grote harde schijf verstrekken Antwoorden
Zoekmachines zijn antwoord machines. Wanneer een persoon voert een online zoeken, de zoekmachine doorzoekt het corpus van miljarden documenten en doet twee dingen: ten eerste, geeft hij alleen die resultaten die relevant of nuttig zijn voor de zoekopdracht van zijn; Ten tweede deze resultaten rangschikt volgens de populariteit van de websites dienste van de informatie. Het is zowel relevantie en populariteit dat het proces van SEO is bedoeld te beïnvloeden.
Hoe weet zoekmachines bepalen de relevantie en de populariteit?
Om een zoekmachine, relevantie betekent meer dan het vinden van een pagina met de juiste woorden. In de begindagen van het web, heeft zoekmachines niet veel verder te gaan dan deze simplistische stap, en zoekresultaten waren van beperkte waarde. In de loop der jaren hebben slimme ingenieurs betere manieren om de resultaten te vragen searchers ‘overeenkomen bedacht. Vandaag de dag, honderden factoren beïnvloeden relevantie, en wij doen de belangrijkste van deze in deze gids te bespreken.
Zoekmachines meestal gaan ervan uit dat de meer populaire een site, pagina of document, des te waardevoller de informatie die het bevat moet zijn. Deze veronderstelling is redelijk succesvol gebleken in termen van tevredenheid van de gebruiker met de zoekresultaten.
Populariteit en relevantie worden niet handmatig bepaald. In plaats daarvan, de motoren maken gebruik van wiskundige vergelijkingen (algoritmes) om het kaf van het koren (relevantie) te sorteren, en vervolgens naar het koren te rangschikken in volgorde van kwaliteit (populariteit).
Deze algoritmes omvatten vaak honderden variabelen. In de search marketing gebied, verwijzen we naar hen als spotz gebruikt als hulpbron specifiek over dit onderwerp “ranking factoren.”: Search Engine Ranking Factors.
Houd het lezen van Search Engine Results
U kunt vermoeden dat zoekmachines geloven dat de Ohio State is de meest relevante en populaire pagina voor de query “Universiteiten”, terwijl de pagina voor Harvard minder relevant / populair.
Hoe krijg ik wat succes Rolling In?
Of: “Hoe Search marketeers slagen”
Het ingewikkelde algoritmes van de zoekmachines kan ondoordringbaar lijken. Inderdaad, de motoren zelf te bieden weinig inzicht in hoe u betere resultaten te bereiken of Garner meer verkeer. Wat ze bieden ons over optimalisatie en best practices wordt hieronder beschreven:
Hoe krijg ik het Succes in Google
SEO informatie van Google WEBMASTER RICHTLIJNEN
Google raadt het volgende om betere rankings te krijgen in hun zoekmachine:
Maak pagina’s in de eerste plaats voor de gebruikers, niet voor zoekmachines. Niet bedriegen uw gebruikers of aanwezig andere inhoud aan zoekmachines dan je weer te geven aan gebruikers, een praktijk meestal aangeduid als “cloaking.”
Maak een site met een duidelijke hiërarchie en tekstlinks. Elke pagina moet bereikbaar zijn via ten minste één statische tekstlink.
Maak een nuttige site met veel informatie en schrijf pagina’s die duidelijk en nauwkeurig uw inhoud te beschrijven. Zorg ervoor dat uw
Gebruik trefwoorden om beschrijvende, mens-vriendelijke URL’s te creëren. Zorg voor een versie van een URL naar een document te bereiken, waarvoor 301-omleidingen of de rel = “canonical” attribuut om duplicate content aan te pakken. Om hier hulp bij te krijgen kunt u contact opnemen met SEO Smoop.
Bing
SEO INFORMATIE VAN BING WEBMASTER RICHTLIJNEN
Bing ingenieurs van Microsoft adviseren u om betere rankings te krijgen in hun zoekmachine:
Zorg voor een schone, trefwoord rijke URL-structuur is op zijn plaats.
Zorg ervoor dat de inhoud is niet begraven in rich media (Adobe Flash Player, JavaScript, Ajax) en controleer of rich media niet links van crawlers te verbergen.
Maak een trefwoord-rijke inhoud en zoekwoorden aan wat de gebruikers op zoek zijn naar. Produceer verse inhoud regelmatig.
Laat de tekst die u wilt laten indexeren in afbeeldingen niet te zetten. Bijvoorbeeld, als u uw naam of adres van het bedrijf willen worden geïndexeerd, zorg ervoor dat het niet wordt weergegeven in een bedrijfslogo.
In aanvulling op deze vrij gegeven advies, over de 15 jaar dat zoeken op het web heeft bestaan, search marketeers hebben methoden gevonden om informatie over de manier waarop de zoekmachines rang pagina’s te halen. SEO’s en marketeers gebruiken deze gegevens om hun sites en hun klanten te bereiken betere positionering.
Verrassend is dat de motoren te ondersteunen veel van deze inspanningen, hoewel de publieke zichtbaarheid is vaak laag. Conferenties over search marketing, zoals de Search Marketing Expo, Pubcon, Search Engine Strategies, Gedistilleerd, en de eigen activiteiten trekken ingenieurs en vertegenwoordigers van alle grote zoekmachines. Zoek vertegenwoordigers ook webmasters te helpen door zo nu en dan online deel te nemen aan blogs, forums en groepen.