SEO op een kleine begroting

SEO op een kleine begroting: Hoe een kleine fabrikant begonn met een programma vanaf het 0-punt

Denk je dat je niet de middelen hebt voor een ​​effectief SEO-programma?

De kleine fabrikanten die bloeien in het gezicht van de wereldwijde concurrentie en andere uitdagingen hebben de afgelopen vijf tot zeven jaar doorgebracht verbetering van de productiviteit en efficiëntie van processen. Deze focus heeft betekende vaak dat marketing activiteit was naast onbestaande – met veel nieuwe business uit mond-tot-mondreclame.

Zodra een kleine fabrikant heeft zijn proces naar beneden, maar ze zijn klaar om een ​​marketing programma dat SEO omvat beginnen. Het probleem is, waar te beginnen? Met zo veel informatie en zo veel bewegende delen, kan een kleine ondernemer gemakkelijk overweldigd. Het is veel gemakkelijker om gewoon concentreren op de bedrijfsvoering.

Dit was het geval met één van onze opdrachtgevers, een klein productiebedrijf van ongeveer 30 personen. De eigenaar en zijn team had een SWOT-analyse gedaan en waren klaar om te beginnen aan een marketing programma dat SEO inbegrepen.

De uitdagingen waren echter behoorlijk intimiderend: nul historische gegevens, weinig backlinks, en de opbouw van de inhoud en de naamsbekendheid op een beperkt budget.

Challenge # 1: Zero historische data
Toen mijn bedrijf voor het eerst begon te werken met de kleine fabrikant in november 2015, merkte we meteen dat de website van de klant had een enorme fout met betrekking tot de Google Analytics code, die was toegevoegd aan de website home page enige. Het lage aantal bezoekers sessies was een dode giveaway.

sessies-data
Met onze kleinere klanten, zien we dit soort UA code / analytics fout op een regelmatige basis, evenals anderen, zoals de verkeerde UA code ingevoegd in de HTML-code of de client niet met Admin toegang tot Google Analytics. En dan leren we dat de persoon die wel toegang is gevallen van de planeet. Wanneer dit gebeurt, we hebben vaak fris, met een nieuwe Google Analytics-account om te beginnen.

De eerste stap bij het maken van de klant SEO programma was daarom zorgen Google Analytics effectief was volgen alle webpagina’s. Een gemakkelijke oplossing, maar wel een die ons verlaten met nul gegevens waarop aanbevelingen baseren vooruit.

Maanden van keyword gissen

Niet met een Analytics of Search Console data betekende dat we niet de types kennen van search queries mensen werden gebruikt. En omdat het bedrijf niet veel marketing had gedaan in het verleden en had een relatief lage verkeersintensiteit, zou het maanden duren voordat we alle gegevens die ons iets kon vertellen had.

De klant wilde om te verschijnen in Google voor een aantal specifieke zoekwoorden die betrekking hebben op de diensten van zijn bedrijf verstrekt. Echter, de Zoekwoordplanner toonde enkele zoekers werden met behulp van deze zoekwoorden in hun zoekopdrachten.

Omdat we hebben gewerkt met vele kleine fabrikanten en hun esoterische producten en diensten, hebben we geleerd van de Zoekwoordplanner is niet altijd accuraat, dus gingen we verder en geoptimaliseerd de website rond herhalingen van deze zoekwoorden plus anderen.

Na een paar maanden, werd het duidelijk dat dat waren niet de juiste zoekwoorden op basis van het verkeer en andere gegevens.

We eindigden met het maken van een nieuwe lijst en vervolgens zorgvuldig analyseren van de SERP’s voor elk zoekwoord. We wilden zien hoe Google de bedoeling van elke zoekopdracht bekeken en kies vervolgens de meer transactionele trefwoorden – dat wil zeggen, zou de zoekwoorden die mensen gebruiken bij het zoeken naar de specifieke producten en diensten aan de klant geleverd.

Daarnaast hebben we in dienst standaard SEO tactiek: zorgen voor beelden hadden beschrijvende alt-tags met behulp van trefwoorden waar mogelijk, het creëren van interne links naar belangrijke pagina’s en het schrijven van beschrijvende titel / meta description tags voor alle pagina’s van de website.

Challenge # 2: Weinig backlinks

Voor kleinere fabrikanten, is de backlink profiel vaak beperkt, en de begroting en het personeel beperkingen: het bedrijf kan gewoon niet te profiteren van een volwaardige inhoud en social media marketing programma.

Echter, zelfs op een budget, sommige dingen kunnen worden gedaan, die gemakkelijk en kosteneffectief zijn: Een van de eerste stappen was om een ​​Google Mijn Bedrijf-pagina aan te maken, krijgen het in de YP.com directory beursgenoteerde onderneming en maak een LinkedIn bedrijfsprofiel pagina.

Om te beginnen met het maken van een paar van hoge kwaliteit links die ook bouwen bewustzijn zou beginnen (Challenge # 3), de marketing plan voor het jaar inclusief het verzenden van twee persberichten, evenals pitching drie artikel ideeën op publicaties handel (en het schrijven van de artikelen moeten het veld worden geaccepteerd).

Het eerste persbericht en pitch resulteerde in twee publicaties het runnen van een case study en een application note respectievelijk. De case study online verschenen; de toepassing nota in druk verschenen versie van de publicatie en ook online – een enorme aanwinst voor elk bedrijf, maar vooral leuk voor een kleiner bedrijf.

Daarnaast zijn we doorgegaan met de inhoud toe te voegen aan het gedeelte Bronnen van de website. Voor kleine bedrijven met een krap budget, het creëren van een Resources sectie is een kosteneffectieve manier om content te creëren. Deze content kan vervolgens worden geplaatst op de zakelijke of persoonlijke LinkedIn-profiel, toegevoegd aan e-nieuwsbrieven en belangrijkste, geoptimaliseerd om zoekverkeer en links aan te trekken.

Voor onze opdrachtgever, creëerden we application notes, veelgestelde vragen en andere soorten informatie van belang zijn voor de doelgroep. Als een kanttekening, een van de application notes werd hergebruikt voor de industrie in gedrukte publicatie artikel – een goed voorbeeld van hoe kleine bedrijven maximale bang for the buck marketing kan krijgen.

Challenge # 3: Het creëren van de inhoud en de opbouw van het bewustzijn

Een van de tactiek van de cliënt had willen voeren vanaf het begin was een maandelijkse e-nieuwsbrief. De klant had al een interne lijst, dus hebben we een nieuwe account in MailChimp, de lijst geïmporteerd en een template ontwikkeld.

We hebben een nieuw onderwerp voor elke maand, maar halverwege de campagne, de opdrachtgever stelde een onderwerp dat we konden gaan in meerdere artikels te breken – en die van groot belang voor de doelgroep zou zijn. Dat is wanneer we paydirt raken.

Hoewel e-nieuwsbrieven algemeen niet onder de bevoegdheid van SEO vallen, spelen ze een rol in dat ze helpen bij conversies en vragen over de tijd.

Volgens Gardner Business Media 2015 Media Usage in Manufacturing Report, 68 procent van respondenten bekijken e-nieuwsbrieven als een effectieve methode voor het vinden van-oplossingen op basis van informatie, applicatie verhalen en informatie over nieuwe producten en processen.

En 93 procent van de respondenten gaf ze op bedrijven waarvan de naam die ze herkennen in de zoekresultaten – het maken van e-nieuwsbrieven een effectieve manier om naamsbekendheid te versterken in de tijd (zelfs als de abonnees de e-mail verwijderen nadat snel afromen het of lees het niet bij al een paar maanden).

Op basis van de Analytics-gegevens hebben we gezien met andere kleine industriële klanten, e-nieuwsbrieven spelen vaak een rol in het bijstaan ​​van conversies in de tijd en zijn een van de vele kanalen zoekers gebruiken in hun pad naar conversie.

Dit is de reden waarom we graag richten op nieuwe en terugkerende bezoekers van de website, conversies en conversiepaden in plaats van open rates.

Een truc die we gebruiken, die indirect geholpen met SEO, was om elke nieuwsbrief artikel voor de website hergebruiken. Dan, in elke nieuwsbrief toegevoegd we links naar dit materiaal – dat mensen terug naar de website reed en gaf ons meer inhoud we konden optimaliseren.

Resultaten: langzame, maar gestage groei van het verkeer en conversies

De onderstaande grafiek toont de Alle kanalen verkeersgegevens (gecorrigeerd voor doorverwijzing spam) van januari tot en met september. Hiervan organische is goed voor 69 procent, direct 22 procent en doorverwijzing drie procent.

traffic chart
Belangrijker is echter, het werk dat we hebben gedaan is wat resulteert in conversies. Onderstaande grafiek toont de behaalde doelen voor nieuwe en terugkerende gebruikers voor de Q3 periode voor slechts de website vorm; de klant is ook het krijgen van e-mail en telefonische vragen, die zijn team tracks in-house.

nieuw en terugkomend

Wat vind ik spannend is dat terwijl de inhoud van de website hebben we het creëren wordt gevonden door zoekers, de e-nieuwsbrief is ook het besturen van nieuwe en de gebruikers terug te keren naar de website – en sinds kort, een paar omzettingen ook.

Hoewel de aantallen klein zijn, hebben we nu de gegevens die we kunnen gebruiken om een ​​meer genuanceerde marketing en meting plan voor twee jaar te creëren – een plan dat nu kunnen bestaan ​​SEO KPI’s en targets. De data geeft ons ook een basis voor een discussie over de vraag of de begroting voor een AdWords-campagne om te bepalen welk station klikken en vragen zoekwoorden en meer verkeer.

Ten slotte
Vanaf een SEO-programma vanuit het niets voor een kleiner bedrijf met een beperkt budget kan een beetje ontmoedigend zijn, als de verwachting voor snelle resultaten loert op de achtergrond (vooral gezien alle hype en verkeerde informatie met betrekking tot SEO).

De sleutel tot succes is om realistische verwachtingen te stellen en geduld hebben: voor kleinere bedrijven met een krap budget en / of beperkte middelen, kan het tot een jaar om de resultaten van SEO en content marketing te zien.

Ik zou ook twee andere tips succes toe te voegen. De eerste tip is om consequent te zijn. Regelmatig maken stukken content voor de website en optimaliseren, publiceren de e-nieuwsbrief elke maand, post naar sociale platforms, zelfs als slechts één platform wordt gebruikt en ga zo maar door. Na verloop van tijd, deze inspanningen te creëren momentum, die begint te sneeuwbaleffect.

De tweede tip is om een ​​beetje vindingrijkheid in dienst; dingen doen twee- en driepersoonskamers plicht, zodat u meerdere kanalen gebruik kunnen maken zonder een heleboel extra inspanning.